Grzegorz Piechota

Naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu

Grzegorz Piechota

Naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu

Biografia

Naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu. Analizuje wpływ nowych technologii na gwałtowne zmiany rynkowe w różnych sektorach, w tym w mediach. Jego praca badawcza w Harvard Business School skupia się na innowacjach w cyfrowych modelach biznesowych. Z kolei projekt w oksfordzkim Instytucie im. Reutera analizuje wpływ platform cyfrowych na modele sprzedaży treści przez firmy medialne.

Grzegorz Piechota współpracuje z „Gazetą Wyborczą” (Agora) jako doradca ds. cyfrowych strategii oraz jest konsultantem wielu firm mediowych na całym świecie. Jest członkiem Rady Dyrektorów organizacji INMA zrzeszającej światowych wydawców (International News Media Association) oraz byłym przewodniczącym tej organizacji w Europie. Jest także aktywnym członkiem innych światowych instytucji: World Association of Newspapers and News Publishers, Online News Association oraz Global Editors Network.

Doświadczony redaktor i menedżer. Karierę rozpoczął w 1996 r. w „Gazecie Wyborczej” jako reporter w jednym z jej z najmniejszych lokalnych oddziałów, gdzie awansował do stanowiska szefa newsroomu w Warszawie i wiceprezesa Fundacji Agora. W 2016 r. jako stypendysta Niemana na Uniwersytecie Harvarda badał transformację cyfrową mediów oraz przyszłość przemysłów kreatywnych.

Grzegorz Piechota jest z wykształcenia prawnikiem. Ma żonę i dwójkę dzieci. Mówi płynnie po angielsku, rosyjsku i polsku.

Plan przemówień