Simulation sickness: co zrobić, aby doświadczenia VR nie zniechęcały odbiorców do ponownego kontaktu z wirtualną rzeczywistością?

24 maja 2017
12:15 - 12:45

Simulation sickness: co zrobić, aby doświadczenia VR nie zniechęcały odbiorców do ponownego kontaktu z wirtualną rzeczywistością?

Celem prezentacji będzie przedstawienie problemów, związanych z chorobą symulacyjną, wywoływaną przez zastosowanie nieodpowiednich technik poruszania się użytkowników w wirtualnej przestrzeni. Prezentacja będzie oparta o praktyczne doświadczenia i testy user experience.

Przedstawione zostaną następujące zagadnienia:

1. Dlaczego niektórym „robi się niedobrze” podczas korzystania z urządzeń VR – najczęstsze przyczyny.

2. Ograniczenia wirtualnej rzeczywistości – jak można wykorzystać je na swoją korzyść podczas tworzenia aplikacji?

3. Jak projektować i tworzyć aplikacje, które nie zniechęcą odbiorcy do ponownego kontaktu z wirtualną rzeczywistością?

4. Różne metody poruszania się w wirtualnej przestrzeni – w tym praktyczne doświadczenia z Freedom Locomotion System.

Prezentacja nie będzie zbyt techniczna, tak by mogła zainteresować zarówno developerów/projektantów doświadczeń VR, jak i osoby, które mogłyby być zainteresowane wykorzystaniem VR w swoim biznesie lub zleceniem wykonania aplikacji osobom trzecim. Prezentacja bazować będzie na własnych doświadczeniach, obserwacjach setek ludzi, którzy mieli do czynienia z contentem tworzonym przez 1000 realities, jak również doświadczeniach z contentem niskiej jakości.