Dźwięk przestrzenny jako element VR – technologia i wyzwania na przykładach gry VR „Interkosmos” oraz słuchowiska binauralnego „Tunel”

24 Lis 2017
10:45 - 11:15

Dźwięk przestrzenny jako element VR – technologia i wyzwania na przykładach gry VR „Interkosmos” oraz słuchowiska binauralnego „Tunel”

Jakie są perspektywy rozwoju, wyzwania oraz waga dźwięku przestrzennego dla pełnego doświadczenia rzeczywistości wirtualnej? Autor prelekcji odwoła się do dwóch projektów, nad którymi pracował: gry VR „Interkosmos” oraz słuchowiska binauralnego „Tunel”. Przedstawione zostaną zasady działania i systemu dźwięku przestrzennego, specyfika pracy dźwiękowej w silnikach gier połączonych z oprogramowaniem middleware oraz programami do obróbki dźwięku a także doświadczenie związane z nagraniami binauralnymi z mikrofonami montowanymi w uszach aktora-głównego bohatera.